Proč vám slevy nemusí ušetřit peníze?

Znáte to – jste v obchodě a vidíte super snížené ceny. Jako orel kroužící nad polem zpozorujete kořist. Kalhoty zlevněné z 999 kč na 499 kč. Ušetříte 500 kč. Na co čekat? Tak si je koupíte.

Má to však háček. Kalhoty jste nepotřebovali. Ano, možná se vám sem tam budou hodit, ale i tak máte plnou skříň oblečení.

Ve skutečnosti jste utratili 499 kč za něco, co nebylo potřeba. 1:0 pro obchodníka. Neušetřili jste ani korunu. Ta super nízká cena vás zmanipulovala ke koupi.

Proč se necháme zmanipulovat slevami?

1) Většinou máme pocit časového omezenípříště ta sleva už nemusí být!

2) Naše mysl se zakotví na 999 kč a s tou porovnáváme novou cenu. To se zdá jako dobrá nabídka. Ve skutečnosti mohla být původní cena 699 kč a prodejce jí uměle zvedl na 999 kč.

3) Sleva na o 500 kč na produktu za 999 kč nám přijde významná. Když vidíme něco, co stojí 10 000 kč, zlevněno o 500 kč, nemáme pocit, že je to o tolik levnější. Přitom se jedná pořád o stejných 500 Kč.

Pokud půjdete do obchodu si přímo koupit kalhoty a ony budou ve slevě, tak opravdu ušetříte. Ale pokud něco neplánujete koupit, ale koupíte to kvůli slevě, ztratíte peníze, neušetříte.

Příště až budete něco kupovat ve slevě, zamyslete se. Je to něco, co opravdu potřebujete, nebo to jenom chcete kvůli snížené ceně?